Věříme, že se do debaty také zapojíte!
Moderuje: Šárka Portešová
Fakultní základní škola Olomouc, učitelka
Vystudovala obor učitelství pro 1. stupeň ZŠ a speciální pedagogika na PdF UP Olomouc. Již 15 let se věnuje problematice vzdělávaní nadaných dětí mladšího školního věku. Snaží se o celkovou osvětu a propagaci tématu v rámci přednášek, školení i příležitostného publikování. Je členkou krajské sítě podpory nadání v Olomouckém kraji a učitelkou nadaných žáků ve třídách s rozšířenou výukou skupiny předmětů FZŠ Hálkova v Olomouci.
ZŠ Zlín Malenovice, ředitelka
Pracuje od r. 2005 jako ředitelka ZŠ Zlín Malenovice, třída Svobody, v níž se od r. 2007 spolu s týmem pedagogů věnuje výuce nadaných žáků na I. stupni. Na téma Vzdělávání nadaných dětí zpracovala disertační práci, v níž se zabývala faktory, které považují učitelé nadaných žáků za významné pro svou práci s nimi. Tento odborný zájem podpořila četnými kontakty s odborníky i praktiky, kteří se u nás i v zahraničí touto problematikou zabývají i průběžným dalším vzděláváním. V dlouholeté praxi vzdělávání nadaných dětí na základní škole získala mnohé zkušenosti, které při rozmanitých příležitostech s pedagogy s potěšením sdílí.
CENADA,SCPPPaP, ředitelka, Bratislava
Od 90.let se věnuje vzdělávání dětí s všeobecným intelektovým nadáním. Je spoluzakladatelkou neziskové organizace Centrum pro nadání (CENADA), která založila základní školu a střední školu pro žáky s intelektovým nadáním. Podílí se na vytváření filozofie bezpečného vzdělávacího prostředí založeného na respektování univerzálních potřeb všech přítomných, vývojových rozdílů a vzdělávacích zájmů žáků a studentů. Poskytuje poradenství a vzdělávání odborníkům i široké veřejnosti v oblasti vzdělávání nadaných, nadaných žáků s dvojí výjimečností a v oblasti osvojení respektujícího přístupu "Bezpečná třída".
Centra nadania, n.o., ředitelka, Bratislava
Od 90.let se věnuje vzdělávání dětí s všeobecným intelektovým nadáním. Je spoluzakladatelkou neziskové organizace Centrum pro nadání (CENADA), která založila základní školu a střední školu pro žáky s intelektovým nadáním. Podílí se na vytváření filozofie bezpečného vzdělávacího prostředí založeného na respektování univerzálních potřeb všech přítomných, vývojových rozdílů a vzdělávacích zájmů žáků a studentů. Poskytuje poradenství a vzdělávání odborníkům i široké veřejnosti v oblasti vzdělávání nadaných, nadaných žáků s dvojí výjimečností a v oblasti osvojení respektujícího přístupu "Bezpečná třída".
ZŠ Hustopeče, školní psycholožka
Vystudovala jednooborovou psychologii na FF MU a Bc. program speciální pedagogika na Ped MU. Jako školní psycholog pracuje už 9 let, momentálně na Základní škole v Hustopečích.
PPP Tábor, koordinátorka péče o nadané
Vystudovala psychologii na FF MU v Brně a přes třicet let pracuje jako psycholog v PPP pracoviště Strakonice a později Tábor. V rámci poradenské podpory se dlouhodobě věnuje také mimořádně nadaným dětem a žákům. Od roku 1989 spolupracovala s českou pobočkou společnosti ECHA, později se Společností pro talent a nadání i s Mensou ČR. V rámci spolupráce s IPPP a nyní s NÚV se jako koordinátorka péče o nadané žáky.
Ředitel, zaměstnanec kurikulárních ústavů (NPI)
Lektor dalšího vzdělávání pedagogů, mentor a kouč s dlouholetou praxí učitele, ředitele školy i odboru ministerstva školství, odborného pracovníka kurikulárního ústavu (VÚP, NÚV, NPI) i České školní inspekce. Hlavními oblastmi práce jsou rámcové a školní vzdělávací programy, jejich tvorba a inovace, metody a formy výuky, otázky hodnocení žáků i škol a tematika vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných žáků.
Chcete vědět, co se u nás právě děje? Potom neváhejte a lajkněte si nadaného prvňáčka!
Adresa:
Katedra psychologie, FSS, MU Brno, Joštova 10
Telefon:
+420 549 497 501
E-mail:
[javascript protected email address]
© 2024 Identifikace a rozvoj matematicky nadaných žáků základních škol, Práva vyhrazena
---------------------------------------
Toto dílo podléhá licenci Creative Commons 4.0 Česká republika.