Jedním z cílů našeho projektu je vyhledávat akcelerované děti v matematice na počátku školní docházky, na základě nově vyvinuté, psychometricky ověřené diagnostické metody. Uvědomujeme si však, že se nám to nikdy stoprocentně nepodaří. Rozpoznat nadání v útlém věku je velmi obtížné hned z několika důvodů:
Ikdyž je identifikace nadání u malých dětí nesnadaná, jsme si jisti i tím, že je důležitá a má velký smysl pro další vývoj nadaného dítěte. Odborné prameny i naše vlastní praxe s diagnostikou nadání totiž opakovaně ukazují, že včasné zachycení manifestovaného potenciálu v útlém věku a jeho smyluplný rozvoj vede k:
Jedním z cílů našeho projektu je proto vytvoření standardizovaného diagnostického testu pro rozpoznání míry akcelerace schopností a znalostí dětí v matematice. Zajímat nás ale bude i pohled učitelů a rodičů na projevy a vývoj schopností jednotlivých dětí. Dobrá identifikační strategie nadání totiž vždy zahrnuje pohled různých pozorovatelů a dlouhodobé sledování vývoje identifikovaných dětí.
Chcete vědět, co se u nás právě děje? Potom neváhejte a lajkněte si nadaného prvňáčka!
Adresa:
Katedra psychologie, FSS, MU Brno, Joštova 10
Telefon:
+420 549 497 501
E-mail:
[javascript protected email address]
© 2024 Identifikace a rozvoj matematicky nadaných žáků základních škol, Práva vyhrazena
---------------------------------------
Toto dílo podléhá licenci Creative Commons 4.0 Česká republika.